
Nem talált Picassot zöldben, ezért festett néhányat
Az ausztráliai Hobart városában található Museum of Old and New Art (Mona) arról vált nemrég híressé, hogy a “Ladies Lounge” nevet viselő termét olyanok nem látogathatták a múzeum elvárása alapján, akik “nem vallják magukat hölgyeknek”. Ezzel az intézmény megsértette a helyi diszkrimináció-ellenes törvényt. Most a múzeum ismét a figyelem középpontjába került, olyannyira, hogy vezetőinek a törvény színe elé kell állniuk. Kiderült ugyanis, hogy az intézmény által bemutatott több műalkotás, amelyeket Pablo Picasso képeiként állítottak ki, valójában hamisítvány. A műveket Kirsha Kaechele művész és kurátor festette, aki egyben a múzeum tulajdonosának házastársa.
A képek az elhíresült “Ladies Lounge” falán lógtak, aztán, ahogy elindult az eljárás, átkerültek a mosdóba. A Picasso Administration által felvetett, majd igazolt hamisítási gyanú előtt Kaechele azt állította, hogy dédnagyanyjától örökölte a műalkotásokat, aki egykor Picasso szeretője volt. Most bevallotta, hogy a festményeket ő maga készítette, és erre több nyomós oka is volt. Az egyik, hogy az eredeti Picasso-képek bérleti díját túl magasnak találta; de ennél is fontosabb érvként hozta fel, hogy a Ladies Lounge megnyugtató zöld színvilágához csak hasonló tónusú képek illettek, és mivel nem talált zöld Picassot, kénytelen volt maga megfesteni.
Kaechele egy blogposztban kért bocsánatot tettéért a Picasso Administrationtől, de úgy tűnik, ez nem lesz elég, és a törvény előtt is felelősséget kell vállalnia tettéért. A hamis Picasso-festmények viszont olyannyira híresek lettek a történetnek köszönhetően, hogy egyáltalán nem biztos, hogy az eljárás végén meg kell majd őket semmisíteni.