Nem talált Picassot zöldben, ezért festett néhányat

Nem talált Picassot zöldben, ezért festett néhányat

Az ausztráliai Hobart városában található Museum of Old and New Art (Mona) arról vált nemrég híressé, hogy a “Ladies Lounge” nevet viselő termét olyanok nem látogathatták a múzeum elvárása alapján, akik “nem vallják magukat hölgyeknek”. Ezzel az intézmény megsértette a helyi diszkrimináció-ellenes törvényt. Most a múzeum ismét a figyelem középpontjába került, olyannyira, hogy vezetőinek a törvény színe elé kell állniuk. Kiderült ugyanis, hogy az intézmény által bemutatott több műalkotás, amelyeket Pablo Picasso képeiként állítottak ki, valójában hamisítvány. A műveket Kirsha Kaechele művész és kurátor festette, aki egyben a múzeum tulajdonosának házastársa.

A képek az elhíresült “Ladies Lounge” falán lógtak, aztán, ahogy elindult az eljárás, átkerültek a mosdóba. A Picasso Administration által felvetett, majd igazolt hamisítási gyanú előtt Kaechele azt állította, hogy dédnagyanyjától örökölte a műalkotásokat, aki egykor Picasso szeretője volt. Most bevallotta, hogy a festményeket ő maga készítette, és erre több nyomós oka is volt. Az egyik, hogy az eredeti Picasso-képek bérleti díját túl magasnak találta; de ennél is fontosabb érvként hozta fel, hogy a Ladies Lounge megnyugtató zöld színvilágához csak hasonló tónusú képek illettek, és mivel nem talált zöld Picassot, kénytelen volt maga megfesteni.

Kaechele egy blogposztban kért bocsánatot tettéért a Picasso Administrationtől, de úgy tűnik, ez nem lesz elég, és a törvény előtt is felelősséget kell vállalnia tettéért. A hamis Picasso-festmények viszont olyannyira híresek lettek a történetnek köszönhetően, hogy egyáltalán nem biztos, hogy az eljárás végén meg kell majd őket semmisíteni.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük